HaKiMi ♥ FaRHaNa ♥ FaMiLy

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

♠ Jom Klik - Hadiah Buat Baby Aisy ♠

Friday, June 13, 2008

Cili Perbaiki Mood

Sekiranya anda dilanda kemurungan dan tiada mood yang baik, daripada menikmati coklat, apa kata anda cuba hidangan pedas. Ini kerana cili mengandungi bahan yang dipanggil "capsaicin" yang boleh menyebabkan mulut berasa panas.
Hal ini akan mengakibatkan pembebasan endorfin dalam otak yang mana ia bertanggungjawab mengubah emosi anda menjadi lebih baik berbanding sebelumnya.

6 komen:

t i u n g said...

oo,ni baru tau..
seb baik la sy suka mkn pedas :P

lupikirlahsendiri said...

tempat wa belaja dulu..dia punye makanan semua talak pedas ma..wa n kawan2 mesti beli lada dulu sblm pigi makan..kadang2 kiteolang punye menu mesti ada lada 10 biji atas meja..

EpaL c0keLaT said...

Erk...cili :|
Baik i mkn coklat jek :-"

saudagar gaRAM.. said...

kawan gua amek benda lain..

..nak hasilkan endorfin..
tapi gua tak join..

FaNaQiLa said...

-tiung-
bagusla. semoga mood anda baik2 selalu. Peace!!!

-lupikirlahsendiri-
kalo cenggitu tanam jela pokok cili. beli pokok cili kat cameron baru rm10 sepokok. ok wat. makan hasil tanaman sendiri. hehe..

-epal coklat-
coklat? bole jgk...but jgn selalu sgt. ada jugak effectnya. nnt kan post baru sy ttg coklat. =D

-saudagar garam-
ehmm...dia amik pe ye? bagitau. kita kongsi cte. ngeh!

KiMiE said...

tu le..len kali makan pedas kat keranda tu jangan komplen..

♠ Aku & Cinta ♠

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com