HaKiMi ♥ FaRHaNa ♥ FaMiLy

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

♠ Jom Klik - Hadiah Buat Baby Aisy ♠

Monday, June 16, 2008

Coklat = Tulang Rapuh

Menurut laporan The American Journal of Clinical Nutrition, pemerhatian yang dilakukan oleh Dr. Jonathan Hodgson dan kumpulannya dari Perth University mendapati wanita yang memakan coklat setiap hari berisiko terkena osteoporosis jauh lebih tinggi daripada wanita yang memakannya seminggu sekali.
Namun begitu, sehingga kini kajian terperinci mengenai zat atau nutrisi yang mempengaruhi masalah tulang rapuh masih dilakukan. Walau bagaimanapun, tak salah andainya kita beringat dari sekarang dengan mengurangkan pengambilan coklat, bukan?

15 komen:

King said...

wah!! ni yang beta marah ni..

skop tesis beta masa bt degree dulu ni!!

"SALAHTANGGAPAN MASYARAKAT TERHADAP COKELAT DAN MAKANAN BERASASKAN KOKO"

t i u n g said...

oo..takpe
makan coklat,minum anlene
ngee

13may said...

aku tak suka coklat!

:D

saudagar gaRAM.. said...

...kumpulannya dari Perth University mendapati WANITA yang memakan coklat setiap hari berisiko terkena osteoporosis jauh lebih tinggi daripada WANITA yang memakannya seminggu sekali..



nasib baik gua bukan wanita..

tasikmerah said...

bestnyer coklat... mmm....

Princess Liyana said...

huhu.abes duit bli coklat hari2.huhu:p
tp cklat sedap:)kalau tension makan best

KiMiE said...

err..coklat?apa tu?ngerinya nama tu...

FaNaQiLa said...

sori guys...lmbt bls komen...bzla, dok umah. hehe..

-king-
king ade wat tesis ttg coklat? apa hasilnya? kongsila...

-tiung-
minum anlene jgk...bagus tu..tp minum susu ke..

-13may-
coklat pun xsuka..apada...sedap tu. baik try. hehe..

-saudagar garam-
mmgla ko bukan wanita, tp ko kene sampaikan info no pada kaum wanita. ok?

-tasikmerah-
betul tasik. coklat beskan? bole ilangkan tensen. tp kalo mkn byk pun tensen gak nnt. hehe...

-liyana-
harga coklat skrg da naik, mcm myk. jadi bolela kurangkan mkn coklat n jimat duit. ngeh!

-kimie-
syg, pura2 xkenal coklat pulak. favourite kan tu... wat2 lupa plak.
nnt hadiahkan usk coklat lagi tau.

---> kelat said...

nak 'kelat' bleh dak... nak yg kelat... takmo yg manih2 yek... ti kenceng manihhh... ngeeeeee

musafir said...

alamak..wife kiter suka makan coklat..erm....

fiza said...

sudah lama tidak mengambil cokelat kesukaan itu... dan sekarang dh tak jadi kegemaran dah. ada takpe, takde pon takpe...

diEla said...

dila tak suka sangat choc.. tapi suka kek choc... yummy...

A t i Q a h said...

Hye FanaQila, lama betul tak singgah sini. Rindulah pulak. He he.

Oh. Nasib baik saya tak obses pada coklat. ;D

13may said...

updet updet!

:P

FaNaQiLa said...

hi aku kembali!!!

-kelat-
mana ade coklat yg kelat cik kelat uii...
kalo nak jgk...cik kelat watla. bule?
meh, kami pun nak rasa nnt kelat mana rasa coklat tu. uhui...

-musafir-
wife suka ek...makan xpe, tp jgn makan dgn byk terlampau. nasihatkan wife ek supaya jgn makan coklat byk. ehek!

-fiza-
samala dgn sy fiza...
tapi kekadang tu teringin jgk..rindu rasa coklat. huhu...

-diela-
diela, choc n kek choc xsama rasa ek? hehe... samala...cuma mayb kek tu ade kek la...ihik!

-atiqah-
hi atiQah. thanks sbb masih sudi singgah...hehe..
xobses ek...bagus...tp kalo teringin tu makan la. bole naikkan mood tau.

-13may-
ya!!!! baik. sy akan updet...

♠ Aku & Cinta ♠

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com