HaKiMi ♥ FaRHaNa ♥ FaMiLy

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

♠ Jom Klik - Hadiah Buat Baby Aisy ♠

Wednesday, August 19, 2009

Ibu Tunggal vs Hari Raya

Tahun 2009, tahun ke-3 kami beraya tanpa Abah.
Yang paling merasai kesunyian ni, semestinya Mama.
Sekarang Mama da kena tido sorg2 bila adik2 aku xde kat umah...
Sedih kadang2 bila tgk Mama sorg2. Tpi nak wat cam ne. Ni sume da takdir.
Debaran puasa makin terasa. Bila menjelang je puasa, mesti masing2 da sibuk ngan kuih raya. Begitu juga dgn Mama. Seperti tahun2 lalu, Mama akan sibuk buat kuih raya. Tpi da dua tahun Mama xberapa ada semangat utk raya. Namun, semangat tu datang kembali tahun ni. Isnin ritu Mama beli sume barang2 utk buat kuih. Dan semalam, siap 3 jenis kuih utk sampel. Walaupun buat sorg2, Mama boleh layan. Mama memang tabah.
Sebagai sorg anak yg tak dpt membantu ibunya membuat kuih raya kerana kerja. Tugas aku skrg ialah memasarkan produk keluaran Mama. "Ida's Home Made Cookies"!
Antara kuih2 yg Mama ku jual ialah:
1) Tart Gulung (Inti Nenas)
2) Cornflakes Chocolate Chip
3) Marble Cookies
4) Almond London
5) Biskut Cornflakes
6) Sweet Rozie
7) Samperit
8) Arabian Night (Inti Kurma)
9) Cornflakes Madu
Kalau ada yang berminat, boleh hubungi saya di talian 012-9057309 utk dptkan maklumat lanjut. SMS juga dilayan. Nanti aku akan upload gambar kuih dan detail info k.
Sama2 la kita membantu ibu tunggal kerana sebenarnya terlalu ramai ibu tunggal kat luar sana.

0 komen:

♠ Aku & Cinta ♠

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com