HaKiMi ♥ FaRHaNa ♥ FaMiLy

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

♠ Jom Klik - Hadiah Buat Baby Aisy ♠

Saturday, May 17, 2008

Makk!!~ Adik Makan Suratkhabar!!~


Tina, 8 tahun, di suruh oleh ibunya untuk menjaga adiknya yang sedang bermain, kerana ibunya sedang memasak.

Ketika sedang bermain, adiknya itu memakan suratkhabar hampir habis 1 halaman. Tina sangat terkejut dan takut dimarahi oleh ibunya...

Tina : "Ibu.... Adik makan surat khabar sampai hampir habis!!".

Ibu : "Apa?!"

Dengan terkejutnya dan sambil berlari.. Si ibu merebut sisa suratkhabar yang ada. Lalu dengan senyum si ibu menjawab....

Ibu : "Emm.. biarkan lah dia.. Ibu ingatkan suratkhabar hari ni..".

18 komen:

KiMiE said...

Hahahaha.. Apa punya mak lagu tu..hahaha!!~

The Guluks said...

kalau dapat makan suratkhabar yg slalu bwak masuk jamban lg best!!

giler ahh ding dong,,

tasikmerah said...

fana,
keh keh keh...

kimi, sila pantau dak fana... aku takut diamalkannya petua nih... :)

FaNaQiLa said...

hua!!!
aku xkan menjadi ibu @ mak @ mama yg sebegitu nnt.

-kimie-
bsk, itu mak yg terlalu syg kpda anaknya. cian si adik, kelaparan kan?

-the guluks-
surat khabar tu xde khasiat la...sbb da tercemar.

-tasikmerah-
tasik, aku tidak memerlukan pemantauan dr kimie.. hnya perlu nasihat dan tunjuk ajar je.
kehkeh...

t i u n g said...

dogol betui la ibu dia ni..
hahaha
adoiyai..

diEla said...

apala maknya.. nak bagi anak kenyang makan suratkhbar ke.. mentang-mentang beras dah naik harga.. huhu!

King said...

bukan suratkhabar ni sedap ke kalau koyak kecik2 campur ngan kuah laksa..

bagi pekat...

KiMiE said...

err..tuu..lukis sendiri ker?

nadia yuna said...

sabo je la dengan maknye!

=)

FaNaQiLa said...

-tiung-
dogol? jgnla panggil camtu plak. cian. da tu mknn fevret anak die, nak wat cam ne kn?

-diela-
salah satu sbb paling besar itula..besar naik, jadi da anak die pun berselera makan surat khabar, die biar jela. jimat beras. ihiks!

-king-
suratkhabar wat laksa? uiks! xpnh dgr lagi ni..da biasa makan ek king?

-kimie-
lukis sendiri? haha..tgn usk ni bukan berseni sgt. bukan ke abg yg lukis tu. bukan ke?

-nadia yuna-
a'a, mmg kena sbr. tp mak die pun sbr gak dgn anak tu. da merengek2 nak mkn jgk suratkhabar tu. tu yg die xheran. sbb tu heran kt suratkhabar arini je.. eheks!

azie said...

kalau i, i tengok gak paper pe dia makan. kalau utusan ke, berita harian ke, go on jelah.

KiMiE said...

ngahaha..seni di mata turun ke hati..lahir di cuping telinga..adess!

FaNaQiLa said...

-azie-
ha? npe surat khabar yg tu xpe? kalo harakah, star, nst plak cam ne?

-kimie-
seni tu bukan bole dibuat2 bsk..tp tu kurniaan.
seni lahir dicuping telinga ke? hmm???? bukan taik telinga ke lahir dr telinga tp bukan cuping la..hish. (tgk, da merapu ape ntah ni)

xrajunax said...

ibu jaaat!

FaNaQiLa said...

-xrajunax-
ibu die xjahat la rajuna. kira okla ibu die bagi mkn surat khabar, dari anak die xdpt mkn lgsg. yela, beras kan mhl. kertas murah cikit. eheh!

PuteriSatu said...

kelakarnya..tersengih akak pepagi nih...

FaNaQiLa said...

hehe..
jgnla tersengih pepagi.
tersenyum xpe, sbb bole wat ati kita tersenyum jgk...

Aqilah sihat?

KiMiE said...

puteri satu..anak nama Aqilah yer?patut tembam..

**org nama Aqilah ni sihat2 belaka..percayalah!~

♠ Aku & Cinta ♠

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com