HaKiMi ♥ FaRHaNa ♥ FaMiLy

Daisypath Anniversary tickers

♠ Jom Klik - Hadiah Buat Baby Aisy ♠

Tuesday, December 01, 2009

Selepas 7 bulan

Kini da 7 bulan aku bergelar seorang isteri dan kurang dari 2 bulan aku akan bergelar seorang ibu @ 'mummy'.
Rasa terlalu cepat masa berlalu. Tersangat pantas.
Pejam celik pejam celik, baby dlm perut da makin besar.
Pandai tendang2 mummy die, nak ajak main.
Pusing2 dan menguit bila time makan dan minum susu.
Pandai syg ye! Asal mkn je mesti aktif.
Tak pe, tu tandanya anak mummy sihat...
Dalam masa kurang 2 bulan, Mama akan jadi nenek. Tpi Mama kata xmau dipanggil Nenek.
Tak best katanya. Nak bahasakan diri sebagai 'Wan'.
Hehe...
Adik2 aku nnt jadi Pak Ngah, Pak Lang dan Ucu.
Tpi syg...Nnt baby xde Atuk.
Yela, kan aku dan suami sudah menjadi anak yatim. Kami sudah tiada Abah dan Papa lagi.
Mereka berdua telah pergi meninggalkan kami...
Selamanya.

Selepas 7 bulan:
  • Aku da pandai masak. (Bole la sket2 walaupun bukan teror mana!)
  • Perut aku makin besar. (Tanda yg baik, baby sihat.)
  • Badan da bulat + comel. (Ramai kata aku makin comel tau!)
  • Kaki dan tangan aku da bengkak. (Asal mlm je tgn aku akan kebas. Tak pun kaki kejang. Hua! Aku nangis.)
  • Aku da jadi malas kat umah. Kain xmau lipat, pinggan xmau basuh. Nasib adik da balik umah sbb da mula cuti sekolah. So, suh adik yg wat. Wee!
  • Hati asyik nk g shopping barang baby je. Tapi, duit kena budget. (Nak duit!)
  • Byk baju2 yg aku da xbole pakai. (So, tiap2 minggu repeat baju yg sama je. Aku naik bosan.)
  • Jantina baby masih menjadi tanda tnya. Baby suka nyorok2. (Xpe, sabtu ni mummy nk tgk baby lagi.)

Hehe.. Nila die aku pada minggu ke 32++ sebagai ibu mengandung.

Da makin bulat kan?

♠ Aku & Cinta ♠

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com