HaKiMi ♥ FaRHaNa ♥ FaMiLy

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

♠ Jom Klik - Hadiah Buat Baby Aisy ♠

Thursday, April 24, 2008

Aku & Corpse


Semalam, pulang dari kerja aku tiba di rumah dekat2 nak maghrib. Tunggu je azan habis, aku pun membersihkan diri (mandi). Selesai... Aku sarung pakaian dan pergi ambil wudhuk. Selesai...

Lalu aku memandang ke cermin. Mmm...
"Muka aku cam dalam filem kartun "Corpse Bride" plak" berkata ku sendiri.
Mataku kelihatan lebam, wajahku tak bermaya, hatiku sunyi...

Aku terus menyarungkan telekung, membentang sejadah menghadap ke kiblat dan aku mulakan dgn Bismillahirrahmanirrahim..

Amin.. Sesudah solat aku masih terfikir tentang wajah corpse ku. Bermula saat ini aku harus lebih menitikberatkan soal penjagaan wajah supaya tidak kelihatan seperti Corpse.

15 komen:

---> kelat said...

jgn lupe pake bedak sejuk tau... ngeeeeeeee

FaNaQiLa said...

-kelat-
bedak sejuk? buat penjagaan muka ek. baik!!

diEla said...

hye dear,
1st of all, u should have enough sleep to avoid aye wrinkle. 2nd, i would like to prorposed u to take selenium ACE (kordels) or u also can take another brands, its depends on u. 3rd, apply night cream. 4th,once a week (or it would be good if u can do twice a week), pakai mask. penjagaan internal & external. InsyaAllah. Berusaha ya.. :)
Kita perempuan kenalah jaga kecantikan. Tak gitu?

FaNaQiLa said...

-diela-
hye diela,=D thanks so much 4 ur advice and tips. i will try that slowly. u r rite. penjagaan luar dan dalam peniting utk kita org pompuan.

p/s: tips ini juga ble diguna pakai oleh rakan2 yg lain.

diEla said...

fanaqila,
hehe.. menjadi wanita yang cantik kan best. :)

Princess Liyana said...

Beauty is in the eye of the beholder:). Kita sebagai perempuan mestila menjaga kecantikan diri inside out:). Maka, jagala ek Cik Fanaqila. Lagi2 nak kawin ni, kena all outla:)huhu.

KiMiE said...

"yelaa..i pun selalu pakai krim penyegar muke..supaya muka kelihatan segar berseri-seri..sebelum tido i akan gosok muke ngan kertas pasir..walaupun agak sakit tp berbaloi.." seorg maknyah dipetik sebagai berkata..

lupikirlahsendiri said...

wa talak kisah wa punye muke mcm mane.. tapi aa konfiden mesti ada.. kalau lu punye muka mcm tembok berlin pun tapi lu konfiden..semua boleh jadi maa..kalau muka mcm si jolie konfiden talak ada..baik x payah maa..lupikirlahsendiri

tiung said...

slalu buat senaman muka..:D
wudhuk utk menyerikan muka..

diEla said...

tiung, senaman muka macam mana tu? nak belejar jugak ni..
:)

tasikmerah said...

aku lihat jiwa, bukan rupa... tapi kalau kau jelita, aku juga gembira..

FaNaQiLa said...

-diela-
jadi wanita cantik mmg best. nnt ramai org nak kwn. but kalo cantik tp angin susah jgk. org sakit ati. so, cantik xcantik tu blakang kira. yg pnting hati.

-liyana-
Thanks liyana, i mmg nak jaga pun. but bile jaga lebih2 ade plak yg marah. ahaks! nak g spa pun xdak bagi ooo...

-kimie-
kimie syg.. teringin gak ke nak jadi maknyah tu. mintakla tips penjagaan muka dr maknyah tu. kot2 usk ble amalkan. mana tau tips dr die berkesan. ahaks!

-lupikirlasendiri-
sy ni walaupun xcun sgt n xhodoh sgt, but i ade confident tau. cuma tula, bila muka da nmpk pelik rasa cuak sendiri. huuu...

-tiung-
wat senaman muka cam dlm af 2 ke? aaa, eee, iii, uuu, ooo... (sambil wat memek muka) cam tu ke?
wudhuk mmg sy amalkan. tp biasalah kita manusia byk kelemahan.

-tasikmerah-
bagusla awk menilai org camtu. dan kita perlu gembira atas kebaikan dan kesenangan org lain. juga turut bersedih ats kesusahan org lain. peace!

nadia yuna said...

comel je entri ni

=)

Princess Liyana said...

Knapa tak bagi g Spa? Penting tu.uhuhu

FaNaQiLa said...

-nadia yuna-
welcome to my entri dear. thanks 4 visiting. nice to meet u frens.

-liyana-
sbb, katanya membazir. buat ape abis duit utk itu. ade yg lebih penting dari tu. itulah.

♠ Aku & Cinta ♠

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com