HaKiMi ♥ FaRHaNa ♥ FaMiLy

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Pregnancy tickers

♠ Jom Klik - Hadiah Buat Baby Aisy ♠

Sunday, April 06, 2008

HaTiKu Yg MeRaYu...

"Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada- Mu, agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta sia-sia.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati-Mu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan- Mu.

Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Allah Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu, telah berjumpa pada taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah pada-MU, telah berpadu dalam membela syariat-Mu. Kukuhkanlah ya Allah ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukkanlah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu."

Hatiku merayu rindu...

7 komen:

Princess Liyana said...

Aminnnnn.Semoga doa tu makbul Cik Fanaqila. Looks like i'm the first person to comment in here:).Nice knowing you. Semoga bahagia bersama cik kimi. Kawin jgn lupa jemput:p

FaNaQiLa said...

Thanks so much..
InsyaAllah.. Jika tiada aral, sampaila kami ke kemuncak bahagia. If we still keep in touch then i will never missed to invite u. =) Nice knwing u 2.

Hafifi said...

semoga dapat apa yang diminta..cik fanaqila, pasal entri knp girls cepat merajuk tu, sy xkata girls ni leceh setiap masa, hanya ketika girls merajuk je tapi tdk semua girls mcm tu..andainya apa yang direncanakan sy membuat cik fanaqila tidak suka, sy minta maaf..salam perkenalan dari sy..

FaNaQiLa said...

Tidak..Tidak mengapa,sy tidak terasa ati pun.Cuma mempertahankan kaum wanita. Huhu.. Thanks singgah blog sy.

Mohd Noor Hakimi said...

har har har...usk..tu hafifi tu housemate abg..

Hafifi said...

aiya..ape hubungan dengan itu housemate sy??dia bahasakan diri sebagai abg..ouch! romantiknya kamu..hehe..

FaNaQiLa said...

to mohd noor hakimi - ye abg, usk da tau da hafifi housemate abg.

to hafifi - apa hubungan ktrg? tnyala mohd noor hakimi sendiri. biar die yg memberikan jawapan. rasanye xsalah kalo ktrg nak romantik.. ihiks!

♠ Aku & Cinta ♠

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com