HaKiMi ♥ FaRHaNa ♥ FaMiLy

Daisypath Anniversary tickers

♠ Jom Klik - Hadiah Buat Baby Aisy ♠

Friday, April 18, 2008

Alamak! Tag lagi. [Tag : 8 Fakta Rambang]

Salam...

Semalam aku telah di'tag' oleh Hafifi berkenaan dengan "8 Fakta Rambang tentang Diri ini". Aku juga perlu tag lagi 8 org. Adui... Dala xramai kwn. Xtau nak tag sape.. Tlg...

Okla, jadi aku akan berikanla fakta rambang tentang diriku ini. Aku mulakan dari sekarang!

1- Aku merupakan anak sulong yang manja sangat2 melebihi adik2 ku dan aku merupakan anak kepada pasangan Mohd Suffian bin Abd Kadir (Pyan Cadir) & Norlidah bt Miskom (Kak Ida).

2- Aku suka warna pink, tidak seperti tunang aku yg tidak suka pink. Tapi die penah hadiahkan aku "BearBear". Sebab die tau aku sangat suka pink. (Sayang busuk!)

Cian BearBear kene sumbat dalam plastic bag.

3- Dulu aku ni suka nak jadi famous kat Sekolah. Hahaha!! Dari kecik2 lagi aku suka masuk persembahan2 yg ade kt sekolah. Dari Nasyid, Koir, Karaoke, Tarian, Dikir Barat, berSajak, berSyair, Drama dan semuala yg berhubungkait dengan persembahan. (Tapi sekarang aku da bersara) Sampaikan ketuai nyanyian lagu Negaraku, Negeri Selangor & sekolah pun aku pada tiap2 perhimpunan hari Isnin. Wacha!!! Agak2 famous x? Tp tau x, sampai 1 tahap aku penah la terdengar senior cakap belakang. Dia berkata pada sahabatnya "Budak ni lagi. Balik2 yg wat persembahan dia. Xde muka lain." Sampai gitu sekali diorg mengata aku.

4- Aku ni kalo pergi mana2 aku tak ble kalo xde jam di tangan kiri. Kalo jam aku rosak or hilang, aku sanggup pinjam jam org. Yg penting aku pakai jam (walaupun jam mati pun aku pakai).

5- Aku tau bawak motor sejak berumur 11 tahun. Aku juga tak penah takut nek motor. Time skola dulu aku la yg paling teror bawak motor dikalangan kwn2. Tp yg peliknya, sampai sekarang aku takut (sket) nak bawak kereta walaupun sebenarnya aku da de lesen B2 & D sejak April 2003 (b4 masuk matrik). Percaya x?

6- Aku ni jenis yg open mind & think positive person. Tau x yg aku ni berpandangan jauh. Aku suka sangat berangan (dgn kata lain aku suka merancang) tp utk benda yg baikla. Sebagai contoh, aku ni suka merancang masa depan. Aku suka plan dulu sebelum aku lakukan sesuatu. Walaupun kdg2 tak semua yg aku rancang tu terlaksana. Yela, kita manusia hanya mampu merancang dan Tuhan saja yg menentukan semua perkara.

7- Hidup aku takkan lengkap tanpa memikirkan tentang kucing2 ku, jadi aku nak beri peluang pada diri aku utk sebut nama2 kucing yg pernah berkongsi hidup dgn aku dan famili. Kucing2 kami adalah seperti : Boboy, Brownie (yg lama), Tiger, Milo, Neslo, Kopi, Macho, Sassy, Bobo, Cowty, Hamster, Blacky, Whitey dan byk lagila.
8- Lastly, aku xble hidup tanpa . Aku xble hidup tanpa (Arwah Abah). Sayangnya Abah da tinggalkan aku, Mama dan adik2ku terlebih dahulu. Akan tetapi, kami perlu juga meneruskan hidup tanpa Abah. Aku xdpt bayangkan juga hidupku tanpa Mama, Angah, Akim & Adik.
Tidak lupa juga insan yang kini bertambah2 penting dalam hidupku kini dan selamanya, Mohd Noor Hakimi. (gambar telah diremove..)
Berakhirla sudah 8 Fakta Rambang tentang Diriku. Sekarang aku kene tag 8 orang lagi. Sape ye? Macamana kalo aku tag..... {ayudory}my fren since i was 7 years old.
Dan mereka yg bru je aku kenali spt {muhdzahari},{musafir} alamak sape lagi ni? Semuanya telah di tag.Hua!

25 komen:

muhdzahari said...

adeyh..due date bile? eh..cam asignment lak ade due date..hehe

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Mommy Aisy said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

la la la la la la la la la ..
jgn boh gamaq lagi..bahaya..nanti org kejor..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
NuRaNi HaZa said...

oooo saudari pun cemburu gak eh....mmg anak sulung punya perangai kot???kita pun manja gak,kalah adik2 yg lain.diorg pun nyampah tgk kakak dia over menggedik ngan parent.hehehehhe..marilah kita bersama mengurangkan semangat kecemburuan yg ada,after all,kita kat bersikap positive n berfikiran terbuka~ewah!
ps:sesungguhnya,hanya yg sulung mengenali yg sulung...hekhekhek

Yana Ismail said...

uhuhu.comey bear2 tu.i pun suka warna pink:)mungkin sebab nature P kan. suka warna tu. Uhuhu, bgus ape qila kalau active ni?dapat bersosial dgn org ramai, tak g2?

Lily Abdullah said...

Tag ni best dik. Tidak perlu menelanjangkan isi hati.

ps:huhuhu...belum jawab lagi :)

aria ayumi said...

lerr.. akk ni ke tunang hakimi. huhu. den baru tahu :D

Hafifi said...

hahaha...tunang xsk warna pink..hehe..kimie2..hoho

musafir said...

Miss jahaaattttt!!..Ha Ha...

Mommy Aisy said...

-nurani haza-
haha..betul la haza. mmg hanya sulung mengenali sulung. tp kene same jantina la bru lg phm..

-liyana-
tula, pink mmg suit dgn gurl kan? utk guy tu depends la. tunang i xsuka pun xpe. i xkisah...

-kak lily-
jgn xbls tag tu plak tau. sy tunggu ni.

-aria-
yup, akak tunang kimie. npe baru tau. die x kenalkan ek? =(

-hafifi-
kalo da tunang sy xsuka, awk tu pun xsuka ke? atau pun suka sbnrnya?

-musafir-
due date sy xtetapkan. yg penting jwb tag tu. nape mesti pnggil i Miss Jahat? why?

Anonymous said...

salam pkenalan...

arkkk..tunang kimie? hahaha..kimie kantoi!!

slamat berbahagia.. nti hari bahagia, jgn lupe jmput ktorang tau. :D

Yana Ismail said...

uhuhu. Tau takpe. Pink memang suits untuk girls. Lembut je:). I suggest kat tunang u baju pengantin warna pink, mati2 dia protes. Haha:p

Unknown said...

Izza--apa yang kantoi..tak wat salah pun..huu

Unknown said...

Musapir..ang panggil tunang aku jahat..wachaa..Ban Kai!!!Kebaboo

Mommy Aisy said...

-niarasis-
salam perkenalan jugak
haha.. kimie tu mmg suka gurau
jgn lyn sgt

Unknown said...

Kimie mmg mcm tu..suka merapu..mahapkan daku seadanya..

mummysyafie said...

yang no 8 tu sedeh nyer...takpe lah..walaupun arwah dah takde, ingatan tetap tersemat di hati kan..

Mommy Aisy said...

ye, btl kak. tp bila difikirkan balik sbnrnya xpuas jumpa arwah abah. sbbnya, last sy jumpa arwah abah sebulan sblm arwah abh meninggal. pada 1 april last year. cam rasa kesal pun ade. =(

Hafifi said...

sy xtaulah tp bantal peluk sy color pink..hehe

Mommy Aisy said...

bantal peluk color pink ek? penah x kimie pinjam? mmm... ade gak pink tu. pttnya amikla color hijau ke biru ke...

Unknown said...

kimie tak penah pinjam bantal sesapa yang bewarna pink..sungguh!!

ita.itu said...

hi fana..salam kenal..wah best ada tunang romantik gitu...bila nak tawin..hehe

Mommy Aisy said...

hi ita itu,
tawin?
InsyaAllah tahun depan.
ita ni da tawin kn?

♠ Aku & Cinta ♠

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com